Hoe maak ik een Rit Registratie?

In NS Go kun je aangeven welke ritten je gemaakt hebt. Deze ritten worden vergoed volgens jouw mobiliteitsbeleid. Deze ritten maak je per traject aan en kun je opslaan, om later opnieuw te registreren. 

Waar kan ik ritten registreren?
Ritten maak je aan door op 'Registratie toevoegen' te klikken in het dashboard of op je registratie overzicht.

Daar zie je je recente ritten staan. Als je al vaker je ritten hebt geregistreerd in NS Go, worden deze voor je gesorteerd op basis van aantal registraties. Om te registreren klik je één van deze ritten aan, en klik je in de kalender op de dag dat je gereisd hebt.


Hoe maak ik een nieuwe rit aan?
Als je een nieuwe rit wilt aanmaken, bijvoorbeeld omdat je bent verhuisd, klik je op het 'Nieuwe rit' tabblad. Hier vul je een aantal gegevens in:

  • Met welk vervoersmiddel je hebt gereden en welk brandstof type dit voertuig heeft. Denk bijvoorbeeld aan "benzine" of "elektrisch".
  • Van en naar welk adres je bent gereden.
    • Het aantal kilometers wordt berekend aan de hand van HERE.
  • Dezelfde terugreis staat standaard aangevinkt. Als je een enkele reis hebt gemaakt, of een andere terugweg hebt gereisd, vink je deze optie uit.
    • Als je een andere terugweg hebt gereisd, klik je vervolgens op "Voeg nieuwe route toe".
    • Hier kun je een nieuw traject toevoegen, zoals een andere terugreis.
  • Vervolgens kies je hoe deze reis vergoed mag worden. Is het een woon-werk of een zakelijke reis?
  • Vervolgens klik je op 'Opslaan'

Je ziet nu dat de route ook onder 'Recente ritten' wordt weergegeven, waardoor je deze direct kan registeren op de kalender.

Was dit artikel nuttig?

Aantal gebruikers dat dit nuttig vond: 3 van 17

Hebt u meer vragen? Een aanvraag indienen