Hoe vraag je een NS Business Card aan?

Sebastiaan Vlamings
Sebastiaan Vlamings
  • Bijgewerkt

Hoe vraag je een NS Business Card aan?

Hoe vraag je een NS Business Card aan?

Indien de NS diensten ter beschikking gesteld zijn via je werkgever, kan je via 'Mijn diensten' op zoek gaan naar "Mobiliteitsaanbieders" en daar "Openbaar vervoer" aanklikken.

Hieronder vind je "NS" als dienst terug die je dan meteen kan toevoegen aan je mobiliteitsopties.

Vink de beschikbare NS dienst aan, ga verder en kies een abonnement of vul verder de gevraagde informatie aan. Meer informatie over het gepaste abonnement kan je vinden via het artikel NS Abonnementen

Kies hierbij de gewenste Klasse en startdatum (ten vroegste vandaag + 7 dagen) voor je abonnement. Je kan ook het budget selecteren waarop de kosten van de NS Business Card moeten worden geplaatst. Geef een motivatie voor deze dienst duid het vinkje aan indien je het mobiliteitsbeleid hebt gelezen. Nu kan je verder en wordt de NS Business Card voor je aangevraagd. 

U zal zien dat de kaart in uw Dienstenoverzicht verschijnt met de status "to be requested". De NSBC wordt per post naar uw thuisadres gestuurd, en krijgt dan de status 'actief op ../../....'. Kaarten die worden besteld met startdatum verder in de toekomst, worden na 2 weken opgevraagd bij NS. Je hebt dus nog 2 weken 'bedenktijd' om de aanvraag te annuleren.

Standaard is elke kaart 1 maand geldig, deze wordt automatisch voor 1 maand verlengd.

Wil je je kaart stopzetten? Dan kan hiervoor een einddatum worden ingesteld in NS Go. 

  • NS Go voert de aanvraag tot stopzetting automatisch uit op die datum.
  • Opgelet: een NSBC kaart kan niet worden stopgezet in de eerste maand

Heb je je kaart verloren? Dan kan je een nieuwe aanvragen in NS Go

Opmerkingen bij deze dienst:

  • Geen limiet op wanneer je reist met de Basis NSBC kaart
  • De beschikbare diensten worden voorzien op basis van het mobiliteitsbeleid van uw bedrijf
  • Extra services kunnen nog niet worden aangevraagd via NS Go (verwacht tegen einde zomer 2021)
  • Men kan aanloggen aan het NS portaal om te zien welke deur-tot-deur diensten men heeft (verwacht in NS Go tegen einde zomer 2021)
  • Alle NSBC kosten (inclusief Extra diensten) worden weergegeven in NS Go
  • Het is mogelijk om meerdere kaarten per persoon aan te vragen

Opmerkingen bij het beleid: 

Afhankelijk van het beleid van uw bedrijf zijn er verschillende mogelijkheden hoe uw rit wordt verwerkt.

  • Ritten in het weekend kunnen automatisch op persoonlijk budget worden geplaatst
  • De keuze van Klasse kan beperkt zijn of kan impact hebben op het verbruikte budget

Was dit artikel nuttig?

Aantal gebruikers dat dit nuttig vond: 0 van 0

Hebt u meer vragen? Een aanvraag indienen