Hoe werken ‘Budgetten’ en ‘Reisredenen’?

Budgetten en reisredenen zijn bakjes waaruit de kosten voor mobiliteit worden betaald. 

Een budget kan verbonden zijn aan 1 of meer gebruikers waarvanuit de kosten van mobiliteit worden verrekend. Reisredenen zijn opties binnen een budget om de kosten verder te verdelen.

Standaard is er 1 persoonlijk budget per gebruiker met 3 reisredenen waarop geboekt kan worden:

  • Woon-werk: Kosten van reizen van en naar je werkplek
  • Zakelijk: Kosten van reizen van en naar klanten of andere werklocaties
  • Privé: Kosten die je maakt in je vrije tijd

De werkgever kan kiezen om te werken met een budgetlimiet, in dat geval zie je de budget pagina in het menu. Op de budget pagina zie je hoeveel budget je verbruikt hebt en nog beschikbaar hebt. Alle kosten boven het budget worden verrekend met het salaris.

Daarnaast kan de werkgever kiezen om extra mobiliteitsbudgetten te gebruiken, bijvoorbeeld voor specifieke projectcodes.

Bekijk je mobiliteitsbeleid in je profiel om meer te lezen hoe budgetten binnen jouw organisatie toegepast zijn.

Was dit artikel nuttig?

Aantal gebruikers dat dit nuttig vond: 0 van 5

Hebt u meer vragen? Een aanvraag indienen