Op het NS Go Platform kunnen werkgever en medewerker zakelijke ritten en werkplekken beheren, inzien en plannen. Dit noemen we het ‘mobiliteitsbeleid’. NS Go heeft drie kernonderdelen.
- Diensten: Hier staan de mobiliteitsdiensten die je kunt gebruiken en welke voorwaarden er zijn.
- Registraties: Hier staat een overzicht van de gemaakte ritten en geregistreerde werkplekken.
- Budgetten en reisreden: Hier staat de status van de rittenregistraties.
Wat zijn Diensten?
In ‘Diensten’ staan de mobiliteitsdiensten. Je werkgever beslist welke diensten je als medewerker mag gebruiken en toevoegen. Diensten zijn:
- ritten en werkplekregistraties
- diensten die je met je NS-Business Card kunt gebruiken, zoals OV en deelvervoer
- self-services diensten die je voorschiet en terugbetaald krijgt
Bij het aanvragen van een dienst kies je een standaard reisreden, zodat de reis goed verwerkt wordt in de ‘Registraties’.
Wat zijn Registraties?
In ‘Registraties’ zie je een gemaakte rit en registraties van diensten. De werkgever kan zien welke registraties je maakt. Elke registratie wordt toegewezen aan een budget. Registraties bestaan uit:
- Welke dienst er gebruikt is;
- Wanneer deze gebruikt is;
- Wat het heeft gekost;
- Of er geld uit je budget of salaris wordt ingehouden of vergoed;
- Op welk budget de reis toegewezen is;
- En een omschrijving van de registratie.
Registraties met de reisreden ‘Privé’ zijn niet zichtbaar voor de werkgever.
Wat zijn Budgetten en reisredenen?
In ‘Budgetten’ zie je uit welk budget jouw registratie geboekt is en hoeveel budget je nog over hebt. Er zijn drie standaard reisredenen:
- woon-werk
- zakelijk
- privé
Daarnaast kan de werkgever kiezen om extra mobiliteitsbudgetten te gebruiken.